Naslouchání

Aktivní, pasivní, výhody

Lidé mezi sebou neustále komunikují ať už verbálně, či neverbálně. Jeden člověk je označován jako mluvčí, ten druhý je vnímán jako posluchač. Role lidí se neustále mění, každopádně jedna věc zůstává stále stejná. Pokud chcete docílit úspěšné komunikace, tak je důležité umět naslouchat. Správný posluchač se dokáže vžít do situace svých klientů, přátel, příslušníků rodiny ...

Naslouchání lze rozdělit na aktivní a pasivní. Zřejmě každému dojde, který přístup co znamená.

Jenom pro upřesnění, při aktivním naslouchání spojíte verbální prvky ( např. vyjádření emocí slovy ) a neverbální ( gesta, mimika, ... ).

Během pasivního naslouchání proběhne situace, kdy neposkytuje posluchač mluvčímu žádnou zpětnou vazbu a není zřejmé zda, rozumí a chápe to co slyší.

Výhody správného naslouchání


Větší důvěra u ostatních


Projev úcty


Uvolnění napětí a stresu


Lepší nálada

Díky zpětné vazbě dokážete zlepšit náladu mluvčímu.

Kladný vztah

Vlivem správného naslouchání budujete kladný vztah s druhou osobou.


Lepší schopnost porozumění

Lépe se vcítit do druhé osoby.

© 2016 Všechna práva vyhrazena www.pravycharakter.cz
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky